Procedura przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Policji realizowana jest w oparciu o przepisy prawa ujęte w następujących aktach normatywnych: art. 63 Konstytucji RP (Dz. U. z 1997r. Nr 78, poz. 483), Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017r. poz. 1257) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
ART.225 § 1 KPA
"Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku, jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych."
"Granice tej ochrony wyznacza zgodność z prawem działania osoby składającej skargę lub wniosek. W związku z tym ochronie nie podlega osoba, która poprzez wniesienie skargi lub wniosku narusza dobra chronione innych osób, dopuszczając się przestępstwa oszczerstwa, zniesławienia, zniewagi, albo też ujawnia prawnie chronione informacje".
J. Borkowski, w:Adamiak, Borkowski, Komentarz 2004, s. 813
W sprawie skarg i wniosków Komendant Powiatowy Policji w Tomaszowie Mazowieckim
przyjmuje interesantów w każdy wtorek w godzinach od 15.00 do 17.00
na terenie jednostki przy ul. W. Panfil 44, 97-200 Tomaszów Mazowiecki
tel. (0-47) 846 22 12.
W przypadku, gdy wtorek przypada na dzień wolny od pracy
dniem przyjęcia interesantów staje się najbliższy następny dzień roboczy.
Skargi na działalność Policji można kierować do kierowników jednostek Policji,
jak również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich:
formularz elektroniczny http://www.rpo.gov.pl/wniosek/